tisdag 17 maj 2016

Det närmar sig...

Tiden räcker ibland inte till allt man vill. Idag fick jag lov att åka hem från jobbet. En elak vårförkylning gjorde intrång lagom till helgen och vill inte riktigt ge sig. Kanske är det så när man håller på med allt som ska hinnas med innan dagen D. En rum som ska tapetseras, husfasaden håller på att skrapas för att målas om, allt som ska göras klart på jobbet innan dagen D...

Ett par år gammalt vårfoto

För sedan kommer jag inte att ha tid. Mitt nya projekt startar inom kort och vältränad lär jag nog bli på kuppen. ;-) Om ett par helger ska jag ta mig tid att berätta om det jag viskat om ett längre tag. För då borde allt vara klart! Här hos mig har våren stannat till för ett tag. Kallt som bara den och väderrapporterna säger att det kan gå ner mot -5 grader nätter framöver. Fram med vinterjackan igen.  

15 kommentarer:

  1. Spännande ♡ ...
    Hoppas du mår ok!

    /Kram finaste

    SvaraRadera
  2. Där e du ju! :)
    Började bli orolig. Tänkte skriva och fråga hur allt stod till.
    Skönt att du visade ett livstecken.
    Ska bli jätte roligt att läsa sen vad det är du har planerat och förberett så länge! :)
    Spännande!!!
    Men att ni ska få minusgrader på nätterna är inte okej. Fy så kallt.
    Och jag gnäller över att vi inte har 20 plusgrader länge. Ska genast sluta med det.
    Ta väl hand om dig så länge.
    Varm kram ❤

    SvaraRadera
  3. Spännande....
    Krya på dig!

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  4. Det är inte lätt att hinna med allt den här tiden på året, det är ju mycket man ska ta tag i och tiden går fort. Är så nyfiken på vad du ska hitta på.
    Krya på dig!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Inte roligt med vårförkylning, inte skoj alls.

    Å att stressa hjälper inte heller. Då var det betydligt smartare att åka hem från jobbet och... blogga;-)

    Det ska verkligen bli spännade att läsa vad din hemlighet innebär. Om den är klar redan på två veckor gissar jag på en om-/till- eller nybyggnad av någonting. Ja, jag får väl vänta och se!

    Krya på dig nu!

    SvaraRadera
  6. Nu är jag nyfiken! Väntar med spänning på att få höra vad det är du har på gång!
    Ha det så bra så länge.
    Kram AK

    SvaraRadera
  7. Vad nyfiken jag blir. Hoppas du snart berättar vad som är på gång. Här stannade också våren upp. Men får hoppas den snart är tillbaka. Krya på dig och ha en fin kväll. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  8. Vårförkylningar kan vara lite sega, men kanske en dunderkur med ingefära kan vara nå´t.
    Nyfiken blir jag ju förstås. Dagen D! Hm ... ? Hoppas att det är något riktigt roligt som får det att bubbla av energi i dig.
    Här är vinterjackan instoppad djupt i garderoben, men shortsen har bytts till jeans. Tålamod! Den som väntar på något gott ...
    Kram Mia

    SvaraRadera
  9. Hoppas att du snart piggar på dig så att ditt nya projekt inte blir lidande. Det blir spännande att se vad det kan vara...
    Ha det gott!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  10. Hoppas att vårförkylning och vintertemperatur ger med sig så att du kan samla extra kraft till dagen D! Jag har mina aningar vad det skulle kunna vara, men jag kanske gissar fel. Får helt enkelt hålla mig tills du väljer att berätta... =)
    Krya på dig och kram!

    SvaraRadera
  11. Ja visst är det tråkigt det här med kylan...kallt här också och regnigt!
    Hoppas du snart blir bra i förkylningen ;)
    Kram bia

    SvaraRadera
  12. Krya på dig. Vad spännande att höra vad som ska hända :)

    SvaraRadera
  13. Usch ingen förkylning nu, krya på dig och vila mycket! Spännande att se vad du hittat på sen...
    Ha nu en glad fredag och en skön helg!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  14. Hoppas du kryar på dig snart, det är många som är lite småsjuka nu på vårkanten...
    Hoppas du har en mysig kväll och att allt är bra med dig förutom förkylningen!
    Stor kram
    Jessica

    SvaraRadera
  15. Krya på dig!!! Och ser fram emot din stora längtan som du snart avslöjar. Hade en stark gissning i början men den känns mer och mer fel... Bara att vänta och se :)

    SvaraRadera

Så roligt att du är här och tack för att du lämnar en fin hälsning! Jag önskar dig en underbar dag! ♥